10 рис метикуватого бухгалтера, які допоможуть отримати чорний пояс з бухобліку

Бухгалтерська справа трохи схожа на карате. Вона вимагає вмілого поєднання різних умінь та якостей: бухгалтер-професіонал повинен мати глибокі фахові знання, мислити критично та ефективно розпоряджатися своїм часом. І це ще не все.

Музикант Мік Джаггер, письменник О. Генрі, винахідник жувальної гумки Уолтер Дімер, автор логотипу CocaCola Френк Робінсон, борець із палінням Аллен Карр були бухгалтерами. 

Керівниця освітнього центру Baker Tilly Олена Гармай розповіла, яким має бути сучасний бухгалтер.

Треба чудово орієнтуватись у МСФЗ

Міжнародні стандарти дають можливість бізнесу з усього світу розмовляти однією мовою. Періодично ця мова стає більш досконалою. Працювати у великій компанії без знання МСФЗ просто неможливо. 

Крім того, їх відмінне знання дає можливість бухгалтеру перейти на новий рівень ремесла — потрапити до кола людей, що формують внутрішні стандарти компанії.

Важливо розвивати управлінські навички

Здати звіт до податкової — лише одна з цілей бухгалтерії. Ще одна, більш важлива — забезпечити менеджерів фінансовою інформацією, на основі якої ті прийматимуть управлінські рішення для розвитку бізнесу. Бухгалтер має вийти за межі податкового обліку, вміти аналізувати бізнес: його стан, причини такого стану, та показати керівництву компанії, як можна оптимізувати бізнеспроцеси.

Критичне мислення потрібне кожному професійному бухгалтеру

Бухгалтери минулого діяли лише відповідно до суворих правил та директив. Сучасні бухгалтери у своїй роботі можуть у певних випадках використовувати власне професійне судження. Та для того, щоб мати таке судження, потрібно вміти його формулювати. Тому для бухгалтера навичка критичного мислення — це саме hard skills.

Іноземні мови — щоб орієнтуватись у сучасному обліку

По-перше, сам факт вивчення мов гарно впливає на розумові здібності. 

По-друге, добре знання англійської дозволяє читати оригінали МСФЗ та професійні міжнародні видання про бухгалтерський та управлінський облік.

Одна з головних якостей — технологічна обізнаність

Знання інструментів, якими користуються професіонали, наближає вас до їх рівня. Мова йде і про професійні бухгалтерські програми, і про інструменти аналітики, про CRM, інструменти продуктивності: таймтрекери, системи управління задачами і таке інше.

Навички комунікації допоможуть покращувати бізнес-результати

Бачите, що у колективі проблеми, та не здатні вирішити їх самостійно? Розумієте, звідки взялися неочікувані збитки? Знайшли можливість оптимізувати видатки? Чудово! Тепер цю інформацію треба донести до колег чи старших за посадою. Час, коли бухгалтер спілкувався лише з податковою, минув — тепер необхідно виходити на інший рівень та пояснювати свою позицію, можливо, навіть наполягати на своїй правоті або навчати інших чомусь новому.

Тайм-менеджмент для підвищення ефективності

Робота бухгалтера передбачає безперервність процесів, їх періодичність, серйозну матеріальну відповідальність, постійні позапланові задачі, роботу з великим обсягом інформації. Це не та посада, на якій можна надовго поїхати у відпустку та відключити телефон. Довго працювати в таких умовах складно, і професійне вигорання — частий діагноз бухгалтерів.

Тому якщо ви не хочете з’їхати з глузду прямо на роботі, треба навчитися правильно розставляти пріоритети, навчитися казати "ні" несподіваним, але менш важливим завданням, вірно оцінювати час для виконання задач та перемикатися між ними.

Знання мов програмування дозволить перебороти страх перед технологіями

Успішний бізнес виникає тоді, коли вдало перетинаються експертизи у різних сферах. Вміння програмувати дає змогу не боятись того, що штучний інтелект замінить бухгалтерів, а очолити його прихід — створювати нові технології, використовуючи як перевагу власні знання з обліку.

Юридична обізнаність — must have для бухгалтера

Під час роботи бухгалтер постійно має справу з законами, договорами, звітами та іншими юридичними документами, а також повинен знатися на суті операцій, а не лише їх зовнішній формі. Тому без вміння розуміти написані складною мовою документи та без навичок їх складання вижити у професії неможливо взагалі.

Емоційний інтелект — ознака відмінного менеджера

Кар’єрне зростання передбачає зростання відповідальності та нові обов’язки, в тому числі керівництво іншими людьми. Ефективний керівник — це не лише той, хто забезпечує виконання плану робіт. Не менш важливо і те, як він це робить. Можна бути тираном та залякати підлеглих, а можна мотивувати їх працювати ефективно, допомагати їм покращити власні навички. В обох випадках у короткостроковій перспективі результати будуть високими, але у довгостроковій вони лише шкодять.

Тому професіоналу, який хоче, щоб його кар’єра розвивалася, необхідно розуміти мотиви вчинків людей, що відрізняються, вміти приймати позицію, що відмінна від його власної, навчитися керувати власними емоціями та впливати на емоції інших. Гарний менеджер — це людина, що є одночасно ефективною у виконанні своїх завдань і вміє надихати інших.

via