7 найбільших помилок у резюме, які можуть коштувати роботи. Та поради, як їх виправити

Важлива стаття для людей, які шукають роботу.
Одного разу ми у BusinessViews отримали резюме з 13 сторінок. А є хлопець, який на всі вакансії (!) надсилає одне й те саме резюме та завжди запевняє, що ідеально нам підходить. І ми точно знаємо принаймні про дві компанії, яким він неодноразово надсилав таке ж саме резюме. Очевидно, що ці люди у нас не працюють (вони взагалі знайшли собі роботу? Сумніваємось…).
Як не стати такими ж нецікавими роботодавцям, як вони?

Менеджер з персоналу отримує перше враження про тебе з твого резюме. Воно повинно бути ідеальним. Бо через ляпи, неуважність та невміння виділити важливе відмову можуть отримати навіть реально талановиті фахівці. 

1. Недбало складене 

Недбало поставитись до написання резюме — так само дивно, як приготувати борщ без буряка. Ти б точно не захотів таке їсти. А от людей, які приділяють мало уваги деталям резюме, уяви собі, багато. 

Скажімо, у резюме жахливі шрифти, є помилки, забагато непотрібної інформації чи вона застаріла. Звичайно, такому шукачу роботи відмовлять.

2. Надто довге

Дратують довжелезні резюме, написані формальним тоном і з великою кількістю прикметників. Вони справляють враження, ніби читаєш не резюме, а главу книги. А роботодавці чекають просту, гарно структуровану розповідь про те, чим ти займався на попередній роботі та яких результатів досяг. Лаконічна та з наведенням конкретних цифр інформація додасть розуміння про твій фах та дасть уявлення про твої сильні сторони.

3. У ньому зазначено щось дуже очевидне

Професійний HR завжди порадить не писати те, що і так зрозуміло. Наприклад, перед телефонними номерами або адресою електронної пошти не потрібно писати "мобільний телефон", "домашній телефон", "електронна пошта".

4. Є порада взяти рекомендації з минулої роботи або запитати про них у шукача

Не витрачай місце для тексту на зразок "Рекомендації надаються за запитом". Роботодавцям про це відомо. Збережи місце в резюме та час HR-менеджера — краще напиши про себе, додай посилання на LinkedIn.

5. Починати перелік досягнень з формулювання: "Був відповідальним за..."

Менеджерів з персоналу цікавить, що на минулій роботі у тебе вийшло добре, а що зробити не вдалось. А фраза "Відповідав за..." натякає, що у шукача роботи немає реального досвіду. Бо "відповідав за" не є синонімом до слова "зробив".

6. Шаблонні фрази

Є дві причини уникати характеристик на зразок "командний гравець", "маю чудові комунікативні здібності". По-перше, цими навичками зараз нікого не здивуєш. Важко уявити роботу, для якої комунікативні здібності та вміння працювати в команді були б не потрібні. 

По-друге, щодня сотні тисяч менеджерів з персоналу читають про командних гравців, і це, дідько, бісить! Не треба описувати свої переваги, треба їх продемонструвати. Краще опиши, як саме твоє вміння комунікувати допомогло вирішити проблему.

7. Перебір з формальністю

Врешті, надмірно формальне резюме шукача теж дратує, тому що резюме, укладене таким чином, не дозволяє читачеві скласти уявлення про особистість його автора.

Приклад резюме, від якого перехоплює подих

Дизайнер Роббі Леонарді створив резюме-відеогру — і став рок-зіркою у світі дизайну

Чудовий приклад успішного резюме, яке HR точно не пропустить повз — резюме багатопрофільного дизайнера Роббі Леонарді, який займається ілюстраціями, графічним дизайном, анімацією та програмуванням. Робі Леонарді об"єднав візуальні елементи знаменитої гри "Маріо" та резюме.

 

Резюме Роббі Леонарді

 

Хлопець реально заморочився та використав знання HTML, CSS, Javascript, JQuery та JQuery UI для анімації. Інформація про Леонарді візуально нагадує проходження рівнів у грі, де на першому рівні він демонструє розповідь про себе, на другому — показує свої навички, на третьому — досвід, а на останньому — розповідає про свої нагороди та публікації.

 

Резюме Роббі Леонарді

 

10 жовтня 2013 року Леонарді запустив сайт з резюме, а згодом подав його на кілька конкурсів дизайну. Це мало шалений медійний ефект: йоми писали сотні листів, робота отримала величезний резонанс у соцмережах, про цей експеримент повідомили в новинах. Більш за те, хостингова компанія не витримала навантаження на сервер — так багато людей хотіли переглянути це резюме, тому сайт на деякий час припинив роботу, і його довелося переносити на інший хостинг. Автор став відомим в усьому світі.

 

Резюме Роббі Леонарді

Як написати резюме так, щоб тебе запросили на співбесіду 

Мало хто наважиться витратити час на таке шикарне резюме, та й мало хто в принципі володіє такими навичками у дизайні. Насправді викладатись аж так не обов"язково. Але деяких правил дотримуватись варто.

1. Подивися, як пишуть резюме у твоїй індустрії

Не треба повністю копіювати зразок, просто зверни увагу на важливі нюанси, про які міг забути. 

І не забувай про те, що будь-які шаблони потрібно адаптувати під себе. Тобто деякі розділи доведеться викинути, деякі — додати. 

2. Використовуй адекватні шрифти

Це справді важливо. Резюме має бути максимально простим для читання. Тому краще використовувати базові, чисті шрифти, такі як Arial або Times New Roman. Розмір літер — між 10 і 12 пунктами. Уникай зайвих пробілів. 

3. Концентруйся на важливому

Ти можеш мати великий досвід роботи, але важливо зробити резюме лаконічним: коротким та змістовним. За дослідженнями, менеджери з персоналу витрачають на читання одного резюме лише 6 секунд. Тому пиши про досвід роботи, досягнення, освіту і навички, що найбільше актуальні для роботодавця. Незначні досягнення та неактуальну інформацію просто не пиши, щоб не відволікати людину від роботи.

4. Описуй результати, а не процес 

Припустимо, на минулій роботі ти був менеджером з продажу кавомашин, і хочеш описати цей досвід. Не пиши: "Я три роки продавав кавомашини", напиши: "Продав у середньому 500 штук на рік, і третина покупців радила своїм партнерам звертатись саме до мене, а не до інших продавців нашої компанії".

Твій майбутній роботодавець хоче побачити результат, а не процес. Бо продавати можна як завгодно довго, але чи ефективно ти це робиш?

5. Якщо немає досвіду, пиши про користь, яку принесеш компанії 

Якщо досвіду роботи немає, то написати резюме буде важко, адже більшість роботодавців хочуть прочитати саме про досвід. Чи це найважливіший показник — питання дискусійне, скажімо, ми у більшості випадків не звертаємо на нього дуже великої уваги. Хоча тут, звичайно, все залежить від посади, на яку ти подаєшся. Але якщо досвіду взагалі немає, можна описати успіхи під час навчання, стажування, позаурочних проєктів, а також пояснити роботодавцеві, чому ти, людина без досвіду, все ж підходиш для цієї посади.




Твоє резюме формує перше враження про тебе. Збери потрібну для роботодавця інформацію, зроби його простим, зрозумілим, лаконічним. Воно повинно показувати твої вміння та досягнення, розповідати про користь, яку ти принесеш бізнесу. Резюме повинно бути твоєю рекламою — в гарному сенсі цього слова: не розхвалюй себе, а збуджуй інтерес. Постав себе на місце людини, яка читатиме це резюме, і дай відповідь на питання: а я б себе найняв, прочитавши таке резюме?

 

via