Одна риса компанії, яка підвищить продажі: але про яку багато хто забуває: доброчесність

На конференціях про бізнес обговорюють клієнтоорієнтованість, оптимізацію витрат, найкращі практики роботи з персоналом… Але одна тема традиційно випадає з поля зору — доброчесність. Доброчесний бізнес — це такий, який діє чесно та етично щодо всіх: і співробітників, і клієнтів, і партнерів. 66% українців готові платити більше, якщо будуть знати, що компанія доброчесна.

Ми вивчили звіт з результатами ставлення українців до доброчесності бізнесу.

За матеріалами Всеукраїнської Мережі Доброчесності та Комплаєнсу

 

Здавалось би, вести бізнес чесно — це логічно. Бо якщо компанія буде обманювати людей, з якими має справу, вони від неї відвернуться: працівники будуть звільнятись, клієнти підуть до конкурентів, ділові партнери припинять контакти й розкажуть всім, що з вашою компанією краще не мати справи. 

 

Та це дуже побутове розуміння доброчесності. Добре, коли воно у компанії є, але лише чесність директора не зробить компанію доброчесною. Щоб гарантувати, що доброчесним буде кожен співробітник, існують процедури та системи контролю, впровадивши які можна бути переконаним: якщо працювати відповідно до них, не буде можливості давати хабарів посадовцям, не вийде обманювати співробітників, не буде конфлікту інтересів, постачальникам завжди заплатять вчасно і таке інше. Ця система, що гарантує доброчесність, називається комплаєнс.

 

Та в будь-якому випадку бути доброчесним чи ні, це свідомий вибір кожного бізнесу. Але доброчесна поведінка напряму впливає на бізнес-результати. Опитування про ставлення до доброчесності показує, що понад половина опитаних звертає увагу на рівень доброчесності при купівлі товарів чи послуг. 

 

Для споживачів важлива наявність у компанії внутрішньої політики

 

опитування про доброчесний бізнес

Понад половина покупців звертає увагу на рівень доброчесності компанії, у якої здійснює покупку

 

опитування про доброчесність бізнесу

 

Споживачі готові платити за доброчесність 

 

опитування про доброчесний бізнес

 

Ба більше, українці впевнені, що держава має підтримувати доброчесні компанії 

 

опитування про доброчесний бізнес

 

опитування про доброчесний бізнес

 

Ціна вже не є найголовнішою конкурентною перевагою на ринку. Для тих, хто не готовий платити більше за доброчесність, вирішальною є якість товарів та послуг, але аж 66% українців готові віддати більше грошей, якщо будуть переконані, що компанія веде бізнес морально та відповідально. Це — цивілізаційний зсув, і він не просто відбувається зараз, а вже стався. Українські споживачі вже майже не відрізняються від європейських, тому бізнесу, який хоче посилити свою конкурентоздатність, потрібно задуматись про те, щоб запровадити в компанії надійну систему комплаєнсу (або комунікувати для споживачів її наявність). 


Будувати систему комплаєнсу самостійно може бути складно та довго, тому якщо всередині компанії немає такої компетенції, краще звернутись до спеціалістів. Всеукраїнська Мережа Доброчесності та Комплаєнсу, за ініціативою якої проведене дане дослідження, допомагає бізнесам будувати ефективні комплаєнс-системи, які підвищують авторитет компанії в очах споживачів.