Netflix та його конкуренти: чи є в когось шанс обігнати гіганта

Зібрали для тебе топ-10 сервісів-конкурентів Netflix. Правда, вони всі разом мають менше ніж 30% світового ринку стрімінгових сервісів. Але дехто починає наздоганяти лідера.

Netflix — це провідна у світі платформа потокового відео (SVOD), де працює 7100 людей і яка щорічно приносить 15,8 мільярда доларів. Послуга доступна в 190 країнах, і на неї підписано 139 млн абонентів. Крім того, Netflix все ще підтримує невеликий сегмент прокату DVD через пошту в США з 2 мільйонами передплатників. Все це робить Netflix однією з найбільших розважальних компаній у всьому світі, і дає змогу конкурувати з телевізійними мережами та продюсерами повнометражних фільмів.

 

Основним джерелом доходу Netflix є підписка на сервіс інтернет-відео. Друге джерело доходу Netflix— це доставка DVD-дисків передплатникам поштою за щомісячну плату. В компанії зазначають, що кількість підписок падає з кожним роком, але ще у 2019 році цей сегмент забезпечував річний дохід у розмірі 365 мільйонів доларів.

Головний конкурент Netflix — це Prime Video

Що подивитись: "Дивовижна місіс Мейзел", "Людина у високому замку", "Хлопаки", "Карнівал Роу", "Добрі передвісники", "Звіт про тортури", "Тебе ніколи тут не було", Загублене місто Z, "Гарний хлопчик".

 

Потокова платформа Amazon, яка розпочала свою діяльність у 2006 році, має схожу стратегію і також випускає свій оригінальний контент, який щодалі стає все якіснішим та популярнішим. Prime Video стрімить відео для 150 мільйонів абонентів у 200 країнах, займає 11% світового ринку SVOD і є другим гравцем після Netflix, частка якого — 71 %. Але при цьому Prime Video приносить річний дохід у 14 мільярдів доларів, тоді як Netflix повідомив про 15,8 мільярда доларів у 2019 році.

 

Підписка на платформу, яка пропонує необмежений доступ до тисяч фільмів, серіалів та понад 100 каналів, ще включає безкоштовну доставку будь-якого придбаного на Amazon продукту.

Hulu

Що подивитись: "Касл-Рок", "Пастка-22", "Примарна вежа", "Втікачі", "Велика", "Лялечка", "Місіс Америка", "Людина майбутнього", "Оповідь служниці", "Найщасливіший сезон", "Юність із розмахом", "Зависнути у Палм-Спрінгз", "Обережно, провалля".

 

Hulu — це преміум-сервіс передплати відео, доступний в США. Він був створений у 2007 році NBCUniversal спільно з News Corporation. У 2019 році компанія Walt Disney викупила компанію. На сьогодні вона має 30,7 мільйона користувачів, вісім офісів у США та Китаї, 2000 співробітників та приносить щорічний дохід у 1,5 мільярда доларів.

 

Hulu пропонує перегляд відео без реклами та 65 live-каналів. Каталог VOD налічує 85 000 серій різноманітних серіалів. Це другий конкурент Netflix у США після Prime Video. Аби залучити користувачів, Hulu пропонує знижки, поєднані пакети контенту з live-TV та створює свій оригінальний контент, визнаний на міжнародному рівні. 

Disney+

Що подивитись: "Мандалорець", "Біс!", "Світ очима Джеффа Ґолдблума", "SparkShorts", "Ноель", улюблені фільми від Disney.

 

Компанія Walt Disney запустила платформу власного потокового відео з передплатою в листопаді 2019 року. З моменту свого виходу на ринок Disney+ виріс до 28,6 мільйона користувачів. Поки що сервіс доступний лише в США, Канаді, Австралії, Новій Зеландії, Нідерландах, ще декількох європейських країнах та в Латинській Америці. Очікується, що у 2021 році він стане повністю доступним по всій Європі.

 

Каталог Disney+ складається з 500 фільмів та 7500 телевізійних шоу від Disney, Pixar, Marvel, Star Wars та National Geographic. Лише в перший рік компанія випустила 30 оригінальних серіалів та 15 ексклюзивних фільмів, вироблених власними кіно- та телевізійними студіями. Доходи сегменту у першому кварталі 2020 року зросли до $4 млрд, хоча збитки також збільшились через витрати, пов'язані з запуском платформи.

YouTube TV

Що подивитись: "Вейн", "Імпульс", "Кращий кидок", "Райан Хансен розкриває злочини на телебаченні", "Дивне місто", "Шервуд", "Крок вперед: Прилив", "Ретт та Лінк працюють разом", "Налякай PewDiePie", "Молодість та її наслідки", "Самотні до 30".

 

Це платформа від Google, яку запустили в 2017 році в США. Спочатку вона була доступна лише в кількох містах Північної Америки, проте зараз послуга доступна на 210 ринках і пропонує понад 70 кабельних та live-мереж, включаючи спортивні канали, новини та найпопулярніші телевізійні шоу. Окрім підписки на відео, абонент отримує необмежене хмарне сховище для запису роликів та їх перегляду у будь-який час.

 

YouTube TV має 2 мільйони передплатників і приносить близько 1,2 мільярда доларів на рік. Очікується, що ця цифра зросте в найближчі п'ять років.

HBO on Demand

Що подивитись: "Прослушка", "Клан Сопрано", "Гра престолів", "Вартові", "Кремнiєва долина", "Двійка", "Підпільна імперія", "Чорнобиль", "Велика маленька брехня", "Моє життя з Лібераче", "Звичайне серце", "Джіа", "До самого кінця", "Брехуни".

 

Сервіс потокового відео HBO стартував у 2010 році із запуска HBO Go. Послуга була доступна без додаткової плати для всіх абонентів HBO, які користувались платним телебаченням, і давала можливість дивитись через інтернет всі серіали та фільми компанії. Пізніше, у 2015 році, компанія наважилася створити HBO Now — на цей раз без необхідності підписки на кабельне або супутникове телебачення.

 

Обидва сервіси входять в групу HBO On Demand і мають понад 5 мільйонів абонентів у Північній Америці, Латинській Америці та Європі. У 2020 році WarnerMedia запустили HBO Max — нову платформу, на якій є контент від Turner, Warner та Warner Bros. Pictures. Компанія розраховує досягти 5 мільярдів доларів щорічного доходу та залучити 50 мільйонів передплатників у США.

Sling TV

Що подивитись: сервіс не має власного оригінального контенту, а пропонує підписку на різні канали з серіалами, фільмами, документальним кіно та спортом

 

Це платформа від Dish Group, яку запустили у 2015 році в США (та окрему версію Sling Latino для іспаномовних глядачів у США, Латинській Америці та Іспанії). У сервісу 2,4 мільйона передплатників, близько 1100 співробітників і щорічний прибуток — 100 мільйонів доларів.

 

Sling має два пакети послуг: помаранчевий, в якому більше спортивних каналів, і синій, в якому більше контенту з новинами. 

Crunchyroll

Що подивитись: So i`m a spider, so what?, EX-ARM, Freak Angels, Dr. Ramune, Tower of God, Noblesse, Onyx Equinox, The God of High School, Tonikawa, Gibiate, In/Spectre

 

Це — нішева платформа з аніме та мангою. Вона була створена у 2006 році компанією Otter Media, яке декілька років потому стала частиною групи WarnerMedia. Сервіс має офіси в Північній Америці, Європі та Азії, де працює близько 400 людей. Річний дохід оцінюється у 83 мільйони доларів від близько 2 мільйонів платних підписників. А всього зареєстровано на платформі понад 50 мільйонів користувачів.

 

Платформа прагне об’єднати шанувальників аніме з більш ніж 200 країн, пропонуючи потоковий контент, перегляд відео у форматі віртуальної реальності та ігри різними мовами. На додаток користувачі можуть брати участь у численних заходах, купувати товари онлайн та завантажити додаток з більшою кількістю розваг.

Apple TV+

Що подивитись: Сліпота, Послання примари, Ранкове шоу, Правду мовлячи, Захищаючи Джейкоба, Дім з прислугою, Додому до темряви, Дікінсон, Заради всього людства, Усе складно, Маленька Америка.

 

Свою потокову платформу Apple запустили в листопаді 2019 року і вона вже має понад 33 мільйони абонентів у США. Apple TV+  пропонує ексклюзивний оригінальний контент: серіали, документальні фільми, дитячі шоу та комедії з новими релізами щомісяця.

 

Послуга доступна на всіх пристроях Apple, телевізорах SmarTV та в інших додатках. Доступ до неї також можна отримати через вебсайт. Apple TV+ працює без рекламних роликів. Щомісячна передплата складає $4,99 і включає семиденну безкоштовну пробну версію та безкоштовний доступ до The Apple Music Student Plan.

Twitch

Що подивитись: стріми улюблених та нових відеоігор, кіберспортивні змагання

 

Це платформа для потокової передачі відеоігор. В 2011 році її заснувала компанія Justin.tv у США, а через три роки придбала Amazon за 1 млрд доларів. В компанії працює майже 1500 людей, а доходи ще у 2018 році складали вже 230 мільйонів доларів. Платформа має три джерела заробітку: реклама, щомісячна підписка та можливість придбання "бітів", які можна використовувати, щоб давати стрімерам підказки, відправляти емоджі та інші повідомлення.

 

Сьогодні це одна з найпопулярніших розважальних платформ серед молоді у віці від 18 до 34 років, на який щомісяця стрімлять понад 3,2 мільйона користувачів і розташовано понад 124 мільйони роликів. Платформа одночасно збирає до 245 тисяч глядачів з усього світу, а найпопулярніший контент — це трансляція кіберспорту.

Sony Crackle

Що подивитись: Стартап, Присяжні, Великий куш, Суперособняк, Обраний, З підвалу, Чистильники, Більше ніж мистецтво.

 

Ця платформа від Sony Pictures була запущена у 2006 році. На ній можна знайти як ексклюзивний контент від Sony, так і від інших компаній. Sony Crackle доступна в 21 країні та має майже 26 мільйонів зареєстрованих користувачів, з яких 10 мільйонів — активні. 

 

У 2019 році Sony оголосила про співробітництво з Chicken Soup for the Soul для вдосконалення платформи. Sony Pictures Television була співвласником Crackle до 2020 року. Сервіс отримує дохід від реклами.



Успіх Netflix в основному базується на двох стратегіях, які скопіювали конкуренти. По-перше, це система рекомендацій, заснована на аналізі метаданих, які компанія отримує від своїх клієнтів. Такий аналіз дозволяє сегментувати контент індивідуально на основі історії уподобань кожного користувача.

 

По-друге, Netflix пропонує великий вибір власних серіалів, художніх та документальних фільмів, які можна подивитись виключно на платформі. В останні роки компанія почала об’єднуватись з місцевими виробничими компаніями в різних країнах для створення відповідного контенту на кожній території. Багато фільмів та серіалів від Netflix були номіновані та нагороджені міжнародними преміями.

 

Конкуренція різних платформ — це не стільки конкуренція сервісів, скільки змагання ексклюзивного контенту, який привертає увагу користувачів. Адже за своєю сутністю вони всі однакові, і підписка на ту чи іншу платформу дає схожі можливості перегляду відео (виключення — це нішеві платформи). В Netflix першими зрозуміли, що лише оригінальні цікаві та якісні серіали і фільми дадуть значну конкурентну перевагу. Це підтверджує і нещодавня ситуація з Disney+ — після завершення першого сезону серіалу "Мандалорець" від сервісу відписалось безліч людей. Після виходу другого сезону відбулось теж саме, а багато хто взагалі підписувався лише на місяць, дивився повністю сезон та відписувався. 

 

Водночас чим більше конкурентів в цій галузі, тим це краще для глядачів (взагалі від високого рівня конкуренції на ринку користувач завжди виграє) — найближчим часом ми можемо розраховувати на велику кількість найрізноманітнішого відеоконтенту дуже різної якості й, напевне, там будуть і справжні шедеври. 

 

До речі, стрімінгові сервіси є яскравими представниками нової цифрової економіки. Хочеш дізнатись, що це за економіка, як вона працює та впливає на тебе? Тоді тисни на банер та завантажуй безкоштовно інфографічний довідник "Цифрова економіка України":

Информационные партнеры — BusinessViews и Ассоциация IT Ukraine.

А ось це читав?!