Крута онлайн-презентація з дому: 8 порад, які допоможуть провести її незабутньо

Маєш провести з дому презентацію і боїшся зафакапити? З одного боку, умови не найкращі, але якщо дотримуватися порад нижче, то навіть з кухні можна провести такий івент, що всі будуть в захваті.

1. Спрости слайди

Кожна платформа для онлайн-конференцій по-своєму відображує слайди. Уникнути технічних проблем можна, зробивши прості слайди, які легко прочитати.

 

Розміщуй текст у центрі, а не по краях слайдів, оскільки він може обрізатись на екранах у глядачів. Не перевантажуй слайд текстом та зображенням, щоб його можна було легко та швидко прочитати. Та намагайся використовувати в слайдах контрастні кольори — тоді аудиторії буде легше їх сприймати.

 

Під час онлайн-конференції слухачі часто паралельно займаються іншими справами або відволікаються. Тому ключове повідомлення потрібно донести чітко та швидко. Ідеально — зазначити головну думку слайду в заголовку, а в тілі слайду вже розкрити її детальніше.

2. Підготуй техніку заздалегідь

Пам’ятай про закон Мерфі — все, що може піти не так, піде не так. Зосередься на тому, що ти точно можеш контролювати. Поміркуй, що будеш робити, якщо виникнуть збої з програмою, камерою, інтернетом або ноутбуком.

 

Якщо в тебе ненадійний інтернет, зміни провайдера. Вважається, що дротовий зв’язок більш стабільний, ніж бездротове WiFi-з'єднання. А WiFi кращий за мобільний інтернет. Проте на всяк випадок перевір можливість розшарити 3G на ноут.

 

Позич в родичів чи друзів додатковий ноутбук на випадок, якщо виникнуть проблеми з твоїм. А ще перевір, чи зможеш ти провести презентацію з телефону. Завантаж все необхідне на додаткові пристрої, щоб перестрахуватися. 

 

Завантаж окрему PDF-версію своєї презентації, щоб використати її, якщо зі слайдами щось трапиться. Зберігаючи презентацію як PDF, не забудь видалити приховані слайди. 

 

Перед початком презентації закрий всі непотрібні програми, щоб вони не перешкоджали програмному забезпеченню для онлайн-конференцій. Вимкни фонові процеси, які потребують значної кількості пам'яті або пропускної здатності, наприклад, завантаження великих файлів або миттєву синхронізацію файлів.

 

Ознайомся з онлайн-платформою, яку будеш використовувати, заздалегідь. Спробуй увімкнути та вимкнути звук і мікрофон у себе та в одного або всіх інших учасників. Дотримуйся інструкцій з використання онлайн-платформи.

3. Підготуй місце для виступу

Прибери все, що може відволікати у тебе за спиною: рослини, коробки, купу книг, їжу, іграшки, білизну, домашніх тварин — ідеальним фоном є звичайна стіна, це виглядає професійно.

 

Якщо впорядкувати простір неможливо, створи віртуальний фон. Наприклад, Canva пропонує безкоштовні віртуальні фони. Їх можна завантажити на будь-яку платформу для відеоконференцій, яка дозволяє налаштувати фон. Не знаєш, як це зробити? Почитай інструкції від Zoom, Microsoft Teams або Webex.

4. Переодягнися

Одягни свій звичайний робочий одяг. Уникай складних та яскравих візерунків або різнокольорових сорочок, а також блискучих тканин, таких як атлас чи шовк, оскільки вони можуть мерехтіти на камеру під час руху. 

5. Налаштуй світло

Якщо природне світло в кімнаті не найкраще, встанови на ноутбуці настільну лампу — праворуч над камерою — так, щоб освітити своє обличчя. При цьому прибери освітлення з інших частин кімнати — це зменшить тіні, а світло не буде потрапляти в камеру збоку або ззаду.

 

Сідай так, щоб вікно було перед тобою, а не позаду, інакше обличчя буде затемнене. 

6. Переконайся, що слухачі чують тебе і лише тебе

В ідеалі проводити конференцію потрібно в тихому приміщенні. Але якщо ти живеш не сам, то контролювати фоновий шум досить складно. Тоді краще придбати гарну гарнітуру з вбудованим мікрофоном, який нейтралізує зовнішні звуки. А ще не забудь вимкнути телефон та всі галасливі сповіщення на комп’ютері.

7. Дивись людям в очі

Постав ноутбук так, щоб камера знаходилась на рівні очей. Якщо потрібно, підклади коробку або стопку книг. Нахили екран так, щоб бути в центрі кадру. Не варто показувати лише "розмовляючу голову" — відсунь ноут від себе трохи далі, десь на відстань руки. Коли говориш, дивись в камеру, а не в екран. Сядь прямо та посміхнись. 

8. Слідкуй за увагою аудиторії

Щоб зрозуміти, коли людям стає нецікаво, відстежуй рівень їхньої уваги, особливо, якщо презентація довга. У деяких додатках для онлайн-конференцій є спеціальна функція,  — поруч з іменем кожного учасника з’являються індикатори, які показують, чи є у людини щось інше на передньому плані екрану, крім конференції.

 

Незалежно від того, пропонує твоя платформа таку функцію або ні, сплануй, як ти будеш "ворушити" слухачів. 

 

По-перше, розбий інформацію на більшу кількість слайдів, щоб частіше їх міняти. 

 

Потренуй оптимальний темп мовлення — він має бути динамічним, але звучати чітко. 

 

Ще можна періодично змінювати темп та робити у доповіді паузи на спілкування з учасниками:

- задати пряме запитання;

- попросити про відгуки та коментарі;

- розповісти анекдот, пов’язаний з темою презентації;

- навести декілька прикладів для пояснення або ввести метафори;

- показати коротке відео.

 

Тут головне — не бути монотонним. 



Всі ці поради — про технічний бік проведення презентації. Проте щоб слухачі залишились задоволеними, ти мусиш запропонувати їм цікаву та корисну інформацію, упаковану в красиву та зрозумілу обгортку слайдів. Презентаційні матеріали мають бути такими, щоб люди захотіли завантажити їх після доповіді та поділитися з іншими. В таку презентацію потрібно вкласти час та зусилля. 

 

Якщо в тебе є інші важливіші справи, а крута презентація все ж потрібна, звернись до професіоналів. Ми підготуємо для тебе корисну та перекондиву презентацію з особливим гарним дизайном та чіткою структурою, яка надихне аудиторію і зробить твій виступ ще крутішим. Тисни на банер, залишай інфу про себе або свою компанію, й ми зробимо класну презентацію.