Чи потрібен вашому бізнесу штучний інтелект?

Якщо ви задумувались про те, що під час кризи потрібно замінити частину персоналу штучним інтелектом, ця стаття для вас. Тут є декілька прикладів компаній, які його використовують (PokerStars, Amazon, інші) та пояснення, у яких випадках вам НЕ потрібен штучний інтелект.

Штучний інтелект (ШI) або машинний інтелект — це область, що розробляє комп’ютери та роботи, здатні контекстуально аналізувати дані, щоб надати запитувану інформацію, проводити аналіз або ініціювати події на основі отриманих результатів. Покладаючись на такі методи, як машинне навчання та нейронні мережі, компанії у всьому світі інвестують у те, щоб навчити машини "думати" як люди.

Штучний інтелект або просто ШІ — це термін, який використовується для опису здатності машини імітувати інтелект людини. Такі дії, як навчання, логіка, міркування, сприйняття, творчість, які колись вважалися унікальними для людини, зараз застосовуються технологіями та використовуються в кожній галузі.

 

штучий інтелект

Приклад штучного інтелекту на сайті компанії 

Популярний приклад ШI у світі сьогодні — чати, зокрема версії "чату в реальному часі", які обробляють основні запити щодо обслуговування клієнтів на веб-сайтах компаній. 

  

З розвитком технологій змінюється і наше розуміння щодо того, що являє собою штучний інтелект. Найвідоміші технологічні гіганти, такі як Alibaba, Amazon, Blizzard, PokerStars, борються за те, щоб стати світовими лідерами у галузі штучного інтелекту. Ці компанії є першопрохідниками у сфері ШІ й використовують його для створення продуктів та надання послуг вищого рівня.

чатбот

Штучний інтелект підходить не для всіх 

Чимало бізнесменів спокушаються перевагами, які приносить використання штучного інтелекту та інших технологій. Серед них — підвищення продуктивності, зменшення витрат на оплату праці та покращення загальних бізнес-показників. Але перш ніж використовувати автоматизацію, яка може поставити під загрозу робочі місця, важливо, щоб власники підприємств ретельно проаналізували свій бізнес.

За словами Кріса Мейєра, професора практики та директора післядипломної освіти Лельської школи управління в Політехнічному інституті Rensselaer, ШІ не слід застосовувати однаково у всіх галузях виробництва. Він детально розповідає про свої дослідження з цього питання у новому концептуальному документі, опублікованому декілька днів назад у спеціальному випуску журналу Управління Послугами на тему "ШІ та машинне навчання в управлінні послугами".

Тому що непродумана автоматизація позбавить вас клієнтів 

ШІ має потенціал перевернути наші уявлення про те, які завдання однозначно мають виконуватися лише людьми. Але водночас, погано реалізована або стратегічно непослідовна автоматизація обслуговування може відчужувати клієнтів, що здатне завдати шкоди бізнесу в довгостроковій перспективі.

Відповідно до висновків Мейєра, вибір використання автоматизації або ШІ повинен бути стратегічним рішенням. Якщо бізнес є конкурентним у сфері надання послуг та вимагає значної кількості взаємодій з людьми, або ж має ряд пропозицій та послуг, які є різними в залежності від клієнтів, йому буде важко успішно замінити людей-професіоналів технологіями штучного інтелекту. І навпаки, компанії з обмеженим вибором клієнтів та послуг тільки виграють від автоматизації.

Для деяких компаній заміна людей на ШІ буде шкідливою 

Управлінці, які розглядають питання про перехід на автоматизацію, повинні ретельно вивчити свої стратегії управління ресурсами знань. Перш ніж компанії почнуть вкладати гроші в ШI, вони повинні зрозуміти, чи буде заміна людських суджень та взаємодії з цифровими технологіями та алгоритмами стратегічно обґрунтованою ідеєю.

Над такими питання корисно подумати керівникам, оскільки вони підкажуть, де і як застосувати автоматизацію. Менеджери з управління кадрами також можуть скористатися цими практичними ідеями. Взагалі, менеджерам потрібні вказівки. Як і будь-яка форма знань, ШІ та інші форми автоматизації обслуговування мають своє місце, але менеджерам потрібно мати хороші, детальні моделі, щоб знати, де це місце та як їх найкраще запровадити.

Крім того, Мейєр визначив, що в компаніях, де довіра та репутація є критичними факторами для створення та підтримки клієнтської бази, людські ресурси будуть більш ефективними, ніж автоматизовані технології. І навпаки, у сферах, де людські упередження особливо шкідливі для надання послуг, ШІ стане порівняно кращим інструментом.

 

заміна людей на штучний інтелект

Найкраще поєднати людей та штучний інтелект 

Мейєр також стверджує, що багато підприємств в кінцевому підсумку використовуватимуть поєднання людських навичок та автоматизації. Навіть штучний інтелект, який може впоратися з дуже складними завданнями, найкраще працює у дуеті з людьми, і навпаки. Так, автоматизація та працівники можуть і повинні співіснувати. Але ступінь автоматизації повинен відповідати стратегічному підходу бізнесу до клієнтів.

 

Як відомо, технології штучного інтелекту розвиваються щодня. Власникам бізнесу варто постійно тримати руку на пульсі того, як штучний інтелект буде формувати майбутнє різних галузей, таких як Інтернет речей (IoT), транспорт та логістика, цифрова медицина, деякі галузі фінтехнологій, включаючи insurtech (страхові технології) та страхування життя.

В Україні розвиток та використання штучного інтелекту теж не стоїть на місці. Так, за даними досліджень, наша країна входить в трійку лідерів на ринку штучного інтелекту у Східній Європі. Українські професіонали у сфері ШІ вже встигли зарекомендувати себе на міжнародних конкурсах, отримати чимало грантів та інвестицій. Водночас найбільшою проблемою галузі в країні є нестача кваліфікованих кадрів. Для подолання цього розриву, деякі українські вищі навчальні заклади вже почали відкривати нові спеціальності, пов’язані з технологіями ШІ.