5 відомих компаній, які успішно подолали кризу (і які уроки можна вивчити з їх історій)

Приклади креативного подолання кризи: як Procter and Gamble створювала мильні опери по радіо, щоб отримати лояльних клієнтів, а General Motors перейшла з виготовлення кінних екіпажів на автомобілі.

Компанії, які зараз відомі в усьому світі, також проходили через кризи. І часом доводилось винаходити незвичайні прийоми, аби їх подолати.  

1. FedEx: правильна рекламна кампанія здатна врятувати бізнес 

FedEx — американська поштова то логістична компанія, відома в усьому світі.  

 

Криза: Компанія була заснована в 1971 році. І відразу ж напоролася на кризу. На початку 70-х ОПЕК збільшила ціни на нафту в 4 рази, що спричинило період економічного спаду в США і високий рівень безробіття. У 1973 було оголошено ембарго на нафту. До загальної кризи додались ще й внутрішні проблеми: працювати в таких умовах означало витрачати багато грошей на паливо для машин, що астрономічно збільшило витрати. 

 

Що зробила компанія: Засновник компанії втратив близько $84 млн, проте компанія зробила все, щоб переконати клієнтів, що вона продовжує виконувати свою місію — доставляти документи вчасно. FedEx запустила рекламну кампанію, у якій стверджувала, що вона життєво необхідна клієнтам, тому що за будь-яких обставин доставить посилки протягом ночі.  

 

Результат: Зусилля виправдали себе у 1980, коли прибуток досягнув $38,7 млн.

2. General Motors: у кризу необхідно виходити на нові ринки або навіть створювати їх

General Motors (GM) — найбільший американський виробник автомобілів.  

 

Криза: На початку 20 століття США пройшли через Банківську паніку 1907 року. Центральний банк ще не створили, а надмірне кредитування призвело до масового закриття банків. Паніка тривала всього пару місяців, а економіка і бізнес відновлювалися ще впродовж двох років.

 

Що зробила компанія: Засновник GM Вільям Дюрант не розгубився і у 1908 перейшов з виробництва кінних екіпажів на виробництво автомобілів. Він був ледве не перший бізнесмен з такою ідеєю. 

 

Результат: Коли економіка в країні стабілізувалася, Вільям Дюрант вже зміг скупити інших виробників машин — Oldsmobile, Cadillac і Pontiac, і вкладати кошти в нові розробки.

3. Groupon: криза — час для запуску нового бізнесу

Groupon — сервіс знижок.

 

Криза: У 2008 весь бізнес постраждав від сильного зниження купівельної спроможності клієнтів. 

 

Що зробила компанія: Це приклад компанії, яка з’явилась та стала успішною під час кризи. На її сайті була зібрана величезна підбірка товарів не найпершої необхідності зі знижками — якраз те, що потрібно людям, коли падають доходи.  

 

Результат: Дуже швидко компанія завоювала ринки 35 країн і отримала прибуток у розмірі $500 млн.

4. Netflix: потрібно змінювати бізнес-модель, щоб бути корисним для клієнтів 

Криза: 2009 рік, пік глобального економічного спаду. 

 

Що зробила компанія: З початку існування компанії вона продавала та давала на прокат фільми на DVD. За рік після заснування зосередилась виключно на прокаті. У 2009 році сервіс мав 3 мільйони клієнтів — а це був рік найбільшої кризи. Такі успіхи стали можливими, бо компанія запропонувала стрімінгові послуги — підписники могли дивитись онлайн необмежену кількість фільмів. 

 

Результат: З 2006 по 2011 кількість підписників збільшилося на 290% з 6,3 млн до 24,6 млн, а бренд Netflix знають в усьому світі.

5. Procter and Gamble: під час кризи не обов’язково економити на рекламі

Криза: Американська Велика Депресія стала важким випробуванням для більшості компаній з виробництва споживчих товарів.  

 

Що зробила компанія: P&G розуміла, що навіть в період депресії людям потрібне буде мило. І замість того щоб почати економити на рекламі, як зробили багато компаній, P&G зробила навпаки. І підійшла до реклами креативно. 

 

Компанія почала спонсорувати серіали на радіо. Коли перший, Ma Perkins, став неймовірно успішним, компанія оплатила створення ще 21 мильної опери для інших своїх брендів. До речі, саме тому серіали називають мильними операми. 

 

Результат: Популярність мильних опер призвела до суттєвого зростання продажів.



Під час криз більшість компаній просто зменшує витрати та закриває проєкти. Вони забувають, що криза — це перш за все час можливостей: вийти на нові ринки, відкусити частку ринку у свого конкурента, змінити бізнес-модель, оптимізувати свою роботу. Компанії, які вміють шукати нові можливості, будуть зростати тоді, коли інші закриваються. 

Хочеш більше надихаючих прикладів компаній, які використали кризу, щоб трансформувати бізнес? Підписуйся на наш канал в телеграмі, там ми кожного дня публікуємо такі історії.