Як бізнес живе на карантині: «Нова Пошта», Promodo, ROZETKA, Multiplex та кав’ярні

5 історій: про бізнес, який повністю зупинився, про той, який продовжує працювати і не буде зупинятись, та про законодавчий хаос для малого бізнесу.

Засновники "Нової Пошти" написали співробітникам відвертого листа про майбутнє компанії: можливо, будемо скорочувати витрати 

Засновники прогнозують, що найгіршими для економіки будуть квітень, травень та червень — через карантин та падіння споживання. Тому, можливо, компанія скасує виплати дивідендів, зменшить винагороду членам Наглядової Ради та деяким співробітникам, можливо, піде на інші кроки зі скорочення витрат. 

 

Починаючи з 18 березня у компанії вперше з 2008 року почали падати продажі. Поки падіння не дуже велике, але чем довше буде продовжуватись карантин, тим більшим воно буде. 

 

Зараз "Нова Пошта" працює над новою послугою — розвезенням посилок. Доставляє ліки та харчі (раніше такого не було). 

 

Усі співробітники мають маски, рукавички. У відділеннях нанесена розмітка, щоб клієнти не стояли близько, а кількість відвідувачів у відділені обмежена.  

 

На боротьбу з епідемією "Нова Пошта" виділила 25 мільйонів, з них 15 мільйонів вже витратила на обладнання та засоби захисту для лікарів.

Маркетингова агенція Promodo орієнтується на роботу "в нуль" під час кризи

Компанія вже 15 років займається інтернет-маркетингом. Зараз оптимізує витрати, зокрема, на власний маркетинг, сервіси, корпоративні заходи та всі інші, які не дають результату швидко. Відмовилась від офісів у Києва та Харкові, і одне лише це рішення дало змогу зекономити 1 млн грн. Розробила план дій на випадок відстрочки платежів, курсових різниць, прохань призупинити співробітництво. 

 

Засновник Promodo Олександр Колб вважає, що через епідемію зросте частка людей, які купують онлайн, але середній чек зменшиться — бо звідки ж взятись великому чеку, коли доходи падають? 

 

Великі клієнти в основному поводять себе спокійно, а от маленькі зупиняють співробітництво. Каже, що зараз у виграшному становищі будуть ті компанії, які раніше вкладали гроші у розвиток бренду— в онлайні 50-60% запитів пов’язані з брендами. 

Власник кав’ярень "spilnota kavy": бізнес зупинився, прийшов законодавчий хаос

Донедавна у Дмитра Оспіщева були дві кав’ярні, які приносили стабільний дохід, а у середині квітня повинен був запуститися новий проєкт. Зараз весь бізнес заморожений. 

 

По малому бізнесу, і не лише по кав’ярнях Дмитра, сильно вдарили нечіткі обмеження на роботу таких закладів. Кав’ярні атакують міські служби та виписують штрафи, але власники не розуміють, за що, бо як часто буває, одні постанови суперечать іншим. На думку одних, якщо твій бізнес — це кава з собою, ти працюєш не в МАФі, не в торговому закладі, а у об’єкті громадського харчування, то, на думку юристів, працювати можна. Але чиновники вважають, що ні. 

ROZETKA інвестує в засоби захисту співробітників та клієнтів 

В компанії 4 000 співробітників. Нікого з них не звільняли, зарплати не зменшувати і не планують — грошей вистачає. Але в перший же день карантину на віддалену роботи перевели більш ніж 1 000 людей. 

 

Для тих, хто залишається працювати в офлайні, закупили захисні маски, окуляри, санітайзери, організували трансфер. 

 

Останніми тижнями маркетплейс постійно стикається з нестачею кур’єрів та перевантаженими лініями контакт-центру, бо багато покупців, обравши спочатку самовивіз, приходять на точку. бачать величезні черги, йдуть додому та замовляють доставку. Тому зараз компанія активно розвива відділ логістики. 

Кінотеатри Multiplex: збитки — 1 мільйон на день, а щоб розконсервувати їх, потрібно буде кілька місяців

2019 року компанія інвестувала у нові кінотеатри 300 мільйонів гривень. Зараз бізнес зупинився повністю (хоча, за прогнозами, відвідуваність кінотеатрів мережі мала рости на 10% щороку). 

 

У Multiplex почали моніторити ситуацію у світі у середині лютого і зрозуміли. що Україну епідемія не обійде. Тому відразу заморозили всі проекти розвитку. та хоч доходи зупинились, видатки все одно є: на зарплати, комуналку. зобов’язання перед постачальниками. 

 

Щоб перезапустити кінотеатри після карантину. потрібно буде ще 3-4 місяці. Але виникає і інша проблема: виробники кіно також відклали зйомки та релізи, тому якими фільмами наповнювати кінотеатри після відкриття, поки невідомо. 

 

У всіх кінотеатрх мережі до карантину працювали 1500 людей. У перші ж дні 450 пішли у відпустку за свій рахунок, 446 — звільнилась. Зараз на всю країну у мережі працюють 48 людей зменшеною зарплатою. 

 

За матеріалами delo.ua, AIN, MC.Today.