Пережили російських ботів, повернули старих клієнтів. Як зараз живе брендингова агенція Quixerr, яка між роботою підтримує ЗСУ та волонтерів

Тимуру Дзирквадзе, CEO онлайн-супермаркету брендингу Quixerr, 2014 року вже довелось виїжджати з Донецька. Зараз він керує командою із Дніпра, компанія розвиває американський та європейський напрямки, зарплату вдається платити повністю і навіть повернулись старі іноземні клієнти.

Ми починаємо серію статей про те, як український бізнес працює під час війни, переборює труднощі, шукає нові можливості для розвитку. Якщо у вас є приклади таких компаній або цікаво дізнатись про якусь конкретну, пишіть в коментарях.

У липні 2021 ми вже робили з Тимуром статтю про Quixerr. Ця агенція продає логотипи та брендбуки як кросівки на Rоzetka. Локдаун через коронавірус допоміг Quixerr стартувати, війна випробовує на міцність. І протягом цих дванадцяти днів компанія проходить випробування вдало. 

 

Тимур розповів про російські хакерські атаки на українські сайти для того, щоб масово залишати там коментарі, адаптацію бізнесу під час війни та допомогу ЗСУ. 

Перед вторгненням росіяни активно щукали вразливості українських сайтів 

В 2014 році мені вже довелося переїжджати з Донецька. Тому коли 24 лютого мене розбудили і сказали, що почалось повномасштабне вторгнення росії в Україну, я не міг в це повірити. До останнього я думав, що це фейк. 

 

Справа в тому, що напередодні ми зафіксували дуже аномальну активність на нашому сайті — масові реєстрації з російських IP. При тому, що ми ніколи не таргетувалися на росію і не працювали з російськими замовниками. Подальший аналіз показав, що це були боти, які після реєстрації починали сканувати сайт і шукали відомі вразливості в популярних CMS, які б дозволили ботам залишати коментарі під послугами чи дописи в блозі. На щастя, сайт Quixerr працює під власною CMS, яка не має цих вразливостей. 

 

 

Про це я ввечері 23 лютого написав на своїй сторінці в Facebook. Саме тому вранці 24 лютого я думав, що це спрацювала мережа ботів, яка розповсюдила фейк про вторгнення для залякування українців. Але після перших почутих вибухів стало ясно, що це правда. 

Готуватись почали ще до нападу: зробили резерви, зменшили час виконання проєктів 

Ми планували велику рекламну кампанію на весну, але після повідомлень про можливу війну урізали бюджет на 70% для забезпечення резервів. 

 

Також ми з усією командою домовились зібрати всі наші сили для виконання поточних проєктів, щоб завершувати їх ще швидше, ніж зазвичай. Нам вдалось зменшити середній час на проєкт на 30%. В якийсь момент ми вже думали, що пронесло, і розмови про війну так і залишаться розмовами. Нажаль, ні.

24 лютого: спочатку безпека команди, потім розмова з клієнтами

Перше, що ми зробили — зв’язалися з усією нашою командою та вирішили, що в першу чергу всі мають піклуватися про власну безпеку та забезпечити себе і своїх рідних усім необхідним. 

 

Тільки після цього ми відписалися нашим замовникам, що будемо продовжувати працювати над їхніми замовленнями. І тільки в разі, якщо це стане неможливим з технічних або безпекових причин, ми повернемо гроші в повному обсязі. На диво, всі наші замовники сказали, що в разі чого готові чекати стільки, скільки буде треба, навіть якщо вказані дедлайни будуть порушені.

На щастя, вдалось повністю зберегти команду 

Я та більшість команди залишилась в Дніпрі. Наразі проникнення окупаційних військ в області не зафіксовано.

 

В нас 10 людей в команді і вдалося залишитися в повному складі, про звільнення мови не йде. 

 

Ми так і продовжуємо працювати віддалено. Всі в безпеці та на зв’язку. Деякі члени команди виїхали до Польщі та Нідерландів, дехто переїхав ближче до рідних в інші регіони України, але всі продовжують працювати звідти, де зараз знаходяться.

 

Якщо хтось з команди ще захоче виїхати, ніхто, звісно, не буде проти. Навпаки, ми надаємо оплачувану відпустку на час переїзду. Особисто я можливість переїзду не розглядаю.

Розвиваємо американский та європейський напрямки 

Зараз довелося трохи відкласти масштабування бізнесу і залучення до співпраці інших агенцій середнього розміру з України, і по суті ми продовжуємо працювати в так би мовити автономному режимі. Це дозволяє зберегти команду, підвищувати нашу впізнаваність за кордоном та вдосконалювати сервіси нашого сайту.

З часу останнього нашого інтерв’ю багато американських банків додали наш сервіс в білий список і ми можемо безперешкодно отримувати оплату від власників рахунків в цих банках. Ми з нетерпінням чекаємо закінчення війни, щоб продовжувати розвиватися і на українському ринку.

Продовжуємо виплачувати зарплату в повному обсязі

Ми також переробили систему нарахування KPI. Тепер кожен співробітник отримує свої бонуси KPI не разом з зарплатою, а одразу після закриття проєкту. Бонуси падають на внутрішній рахунок співробітника і він в будь-який момент може перевести їх на свою банківську картку без комісій.

На що схожа робота зараз: не даємо один одному провалитись в прирву песимізму

Поміж періодичними сиренами про повітряну тривогу ми намагаємося працювати так, як працювали раніше. Правда, тепер всі наші зум конференції починаються не з робочих питань, а з питань про безпеку, емоції та думки кожного члена команди. Дуже важливо зберігати нормальний емоційний стан наших людей. Ми підтримуємо один одного, підбадьорюємо і не даємо провалитися в прірву песимізму. Це допомагає зібратися і вже потім обговорювати робочі питання.

Повернулись старі іноземні клієнти

В нас зараз немає замовлень з України, але виросла кількість замовлень з-за кордону. Повернулося багато клієнтів від яких ми давно не чули звісток. Всі висловлюють слова підтримки, розміщують замовлення самі і ще активніше рекомендують нас своїм знайомим.

 

А з російським ринком ми ніколи не працювали і не планували цього робити. 

Важко уявити, хто зараз в Україні буде думати про створення брендів 

Щодо українських замовлень — ми встигли закінчити їх в перші дні війни і більше нових замовлень від українського бізнесу не отримували. Мені важко уявити, хто в нинішній ситуації в Україні буде думати в першу чергу про створення брендів, продуктів чи нових компаній.

Чи ви чекаєте якихось кроків від держави для того, щоб бізнесу було легше?

Ні, особисто я не чекаю допомоги від держави і не вважаю, що це потрібно конкретно моєму бізнесу. Специфіка бізнесу та наявна клієнтська база дозволяють нам продовжувати ефективно працювати навіть в цих умовах.

Я особисто та компанія паралельно з роботою підтримуємо ЗСУ та волонтерів 

Для себе особисто я прийняв рішення віддавати 50% свого доходу на потреби армії та волонтерів. Я роблю це не від імені компанії, а особисто від себе. Щодня я перераховую 50% свого доходу на рахунки ЗСУ та різних волонтерських організацій. 

 

Окрім того, слідкуємо за волонтерськими ініціативами в нашому місті і допомагаємо не тільки фінансово, а й фізично. В перервах між роботою закуповуємо та передаємо необхідні речі для тероборони та біженців. Допомагаю облаштовувати бомбосховища в своєму районі. Знаю, що багато хто з моїх співробітників теж активно допомагає громаді. Вони просто повідомляють, що зараз мають вільний час і ідуть допомагати волонтерам сортувати речі, відвозити їх до місця призначення і таке інше.

 

Крім того, ми активно працюємо на інформаційному фронті. Розробляємо тексти, візуали та схеми для донесення правди громадянам росії та для підняття духу українців. Знаходимо всі можливі майданчики, які ще не закриті російською владою і де ще можна достукатися до росіян і намагаємось якомога більше правди до них донести.

 

Також, постійно спілкуємось з нашими закордонними партнерами та долучаємо їх не тільки до розповсюдження правди серед їхніх громадян, а й до збору коштів для нашої армії через єдиний рахунок відкритий Нацбанком.