Карта дня: який бренд є найсильнішим у світі

Найсильніший бренд світу — Apple, Google, Аmazon чи ще якийсь? Яке місце на світовому ринку посідає найбільша компанія комуністичного Китаю?

Вплив компаній на економіку можна (і треба) виражати не лише ринковою вартістю. Набагато краще силу брендів можна зрозуміти, якщо порівняти їх із конкурентами і компаніями з інших галузей.

На карті нижче представлені найвпливовіші бренди 2018 року за країнами. Кожен бренд оцінений за показником "індекс міцності бренду", який демонструє його здатність зайняти домінуючу позицію в своїй категорії. Чим темніший колір, тим вище значення індексу. А чим більший розмір країни, тим сильніший вплив цього бренду.

Дані надані компанією Brand Finance, яка розраховує ринкову вартість для найпопулярніших компаній у світі. Враховується вартість активів компанії в доларах, а також її торгових марок, патентів і гудвілу. Brand Finance оцінює загальну "міцність бренду" за шкалою від 1 до 100, ґрунтуючись на оцінках клієнтів, співробітників та інших зацікавлених сторін.

Amazon — найвпливовіший бренд у світі

Компанія перевершила Google і стала найдорожчою компанією в США з вартістю $150,8 млрд багато в чому завдяки придбанню Whole Foods. А до Google перше місце посідала компанія Apple.  




найміцниший бренд у світі

На другому місці китайський банк

Це Промислово-комерційний банк Китаю (ICBC) величезна багатонаціональна банківська корпорація з дуже високою ринковою вартістю в $59,2 млрд.

В Європі також є кілька дуже сильних брендів, в тому числі Mercedes-Benz ($43,9 млрд) в Німеччині та Shell ($39,4 млрд) в Нідерландах. Найбільш "потужним" брендом на карті є Lego, хоча сама компанія коштує значно менше багатьох інших ($7,6 млрд).

Незважаючи на санкції проти Росії, місцевий "Сбербанк" теж відзначився високим "індексом міцності", його вартість становить $11,6 млрд.

ТОП-10 країн з найдорожчими компаніями в світі за 2018 рік

1. Сполучені Штати: Amazon. Вартість $150,8 млрд, "індекс міцності" 79,7.

2. Південна Корея: Samsung. Вартість $92,3 млрд, "індекс міцності" 89,5.

3. Китай: ICBC. Вартість $59,2 млрд, "індекс міцності" 90,3.

4. Німеччина: Mercedes-Benz. Вартість $43,9 млрд, "індекс міцності" 79,7.

5. Японія: Toyota. Вартість $43,7 млрд, "індекс міцності" 82,9.

6. Нідерланди: Shell. Вартість $39,4 млрд, "індекс міцності" 80,6.

7. Швеція: IKEA. Вартість $24,4 млрд, "індекс міцності" 79,1.

8. Франція: Orange. Вартість $22,2 млрд, "індекс міцності" 82,7.

9. Велика Британія: BP (British Petroleum). Вартість $19,6 млрд, "індекс міцності" 75,2.

10. Швейцарія: Nestlé. Вартість $19,4 млрд, "індекс міцності" 83,4.

ТОП-10 найдорожчих компаній в світі за 2019 рік

Amazon ($187 905 млрд) так і не віддала першості, незважаючи на те, що з нею конкурують Apple ($153 634 млрд) та Google ($142 755 млрд), що посідають відповідно друге й третє місця.

На п"ятому місці опинився Samsung ($91 282 млрд), який віддав четверте місце Microsoft ($119 595 млрд).

Далі йдуть AT&T ($87 005 млрд) та Facebook ($83 202 млрд), якому пророкували сильне подорожчання, але у зв"язку з проблемами безпеки даних користувачів вони змогли лише втриматись на своєму сьомому місці.

Восьме місце належить ICBC ($79 823 млрд). Завершують рейтинг Verizon ($71 154 млрд) та China Construction Bank ($69 742 млрд).

Основним недоліком представленого вище на картах аналізу є те, що вартість і "міцність бренду" не обов'язково взаємопов'язані. Звичайно, вартість Amazon сприяє його "міцності", але дуже сильний бренд Lego за цією ознакою не потрапляє навіть до першої десятки. А компанії, що мають найбільший вплив у своїх країнах, демонструють не таку велику цінність на світовому ринку.



via