Думай як Ілон Маск: цитати видатного бізнесмена про інновації, технології та бізнес. І що вони означають

Хочеш стати новим Ілоном Маском та створити власну Tesla? Особистий успіх починається з правильно налаштованих думок. Почитай, що Ілон Маск думає про те, як потрібно вести бізнес, ставитись до ризику, технологій та життя.

Коли Генрі Форд створив надійні дешеві машини, люди сказали: "Пффф, що не так із конем?". Але Форд ризикнув — і досяг успіху

Люди завжди скептично ставляться до інновацій — це природний захисний механізм. Виживання наших пращурів залежало від того, наскільки обережними вони будуть, бо у кущах на них міг чигати хижий звір. Хоча зараз у кущах можна зустріти хіба що парочку закоханих чи нетверезого сусіда, скептичне чи навіть боязке ставлення до раніше не баченого та небажання ризикувати — все ще у наших генах.

 

Інновації — це завжди ризик. Але прогресу можна досягти лише якщо вийти з зони комфорту. Це стосується як технологій (відомі винахідники, певно, навіть і не знали про те, що у них має бути якась зона комфорту), так і більш банальних речей чи особистого життя. 

 

Відомі приклади, коли природна впертість та потреба у стабільності досягали гігантських масштабів. Наприкінці 18 — на початку 19 століття у Британії існував рух луддитів — противників інновацій. Вони боялися, що нещодавно винайдені парові машини, конвеєри та інші технологічні новинки залишать їх без роботи (і мали рацію), тому нападали на фабрики та руйнували їх. І хоча сучасні супротивники інновацій більше не руйнують заводи, а заклик вийти з зони комфорту перетворився на мем, небажання ризикувати притаманне багатьом людям. Від нього потрібно позбавлятись, особливо якщо ти хочеш стати успішною людиною чи щоб нащадки пам’ятали твоє ім’я хоча б за кілька десятків років після твоєї смерті.

 

Невдача — це також результат. Якщо ти не помиляєшся, ти недостатньо інноваційний

Інновації — це ризик. Бізнес — шок для нервової системи. Щоб досягти успіху в будь-якій незвичній справі, потрібно вміти бачити свою мету та не зважати на думку скептично налаштованого оточення. 

 

Втім, якщо уявити, що ти готовий до майбутніх випробувань та подолав залежність від думки інших, можливо, твій шалений запал підкосить перша невдача. Або друга чи третя — рано чи пізно це стається з більшістю людей. 

 

90% роботи астрофізика-теоретика складається з розрахунків, які, як він сам пізніше розуміє, виявляються невірними. 90% стартапів закриваються протягом першого року існування — знову ж таки через стратегічні прорахунки засновників. Та вчені вміють запускати супутники за межі Сонячної системи, а розробники комп’ютера чи телефона, з якого ти читаєш цю статтю, колись були стартаперами.

 

Аби робити щось інноваційне, потрібно змиритися, що на тебе чекає купа провалів. Втілення інновацій — це кардинальна зміна наявного порядку речей. Це створення радикально нових бізнес-моделей, способів взаємодії всередині команди та з клієнтами. Це шлях, який саме ти прокладаєш вперше. Тому помилки будуть, можливо, навіть фатальні для всього проєкту. Через деякі з них можуть постраждати інші люди. Але без них не буває успіху.

Результати бізнесу залежать від інноваційності, драйву та рішучості команди, яка його розвиває

Яку б круту ідею ти не вигадав, неможливо буде впровадити її в життя без сильної команди, яка горить проєктом. Створення нового чи трансформація старого порядку потребують підтримки людей, які вірять у необхідність змін та готові втілювати їх попри всі перешкоди. Інноваторами повинні бути всі, а не лише начальник.

 

Люди працюють краще, якщо знають, яка в них мета та навіщо потрібно її досягати

Круто, коли в тебе є бачення та розуміння того, як і навіщо працює твій бізнес. Але ти не отримаєш бажаного результату, якщо не поясниш цього людям, які повинні реалізовувати твої плани. Те, що ти платиш робітникам зарплату, їх не мотивує та не надихає. За гроші вони лише будуть виконувати свої прямі обов’язки — не більше. Якщо ти хочеш створити справжню команду однодумців, працівники мають розуміти, куди прямують та що їх чекає наприкінці. У цьому постався до них як до партнерів, тоді вони підтримають тебе і будуть завзято працювати заради вашого загального успіху.

 

Не слід змінювати щось лише тому, що можна щось змінити. Зміни потрібні тоді, коли вони дійсно приносять користь

Це цитата, яку потрібно вивчити українським бюрократам та деяким бізнесменам. Зміни заради змін нікому не потрібні.

 

Чудовий український приклад останнього року — цифрова трансформація. Після того, як Володимир Зеленський промовив це словосполучення, у бізнес-середовищі стало модно трансформуватись (або вдавати, що трансформуєшся). Хоча лише у незначної кількості людей в Україні є розуміння того, що таке цифрова трансформація, як вона повинна проходити та яким має бути результат. Ба більше, неправильна трансформація стала причиною величезних збитків для всесвітньо відомих компаній.

 

Та це універсальна порада, яка стосується не лише бізнесу. Не варто розпочинати зміни лише тому, що так роблять всі і це модно. Спочатку потрібно зрозуміти, що саме ти хочеш покращити і чи дійсно це тобі потрібно.

 

Іноді люди думають, що технології автоматично покращуються кожного року, але, взагалі-то, ні. Вони стають кращими лише якщо над ними як оскаженілі працюють розумні люди

І знову пояснимо на прикладі трансформації в бізнесі. Він не стане більш інноваційним тільки через те, що настав 2020 рік. Якщо бізнес побудований на застарілій моделі, то й залишиться неконкурентоздатним, поки ти його не трансформуєш. Причому найчастіше потрібно не просто додати якихось технологічних фішок, а змінити саму сутність бізнес-процесів.

 

Якщо щось потребує інструкції, то воно зламане

У сучасному світі, переповненому інформацією, люди шукають простих відповідей на складні питання. У них найчастіше немає часу вивчати довгі інструкції. Немає можливості читати складні робочі мануали. Якщо якийсь процес потребує складних мануалів і в ньому неможливо розібратися без додаткової інформації, його потрібно спростити або взагалі прибрати.

 

Я завжди оптимістично налаштований, але я реаліст. Я не очікував величезного успіху, коли починав Tesla чи SpaceX

Бізнесмен має вірити у свій проєкт, але керуватися у своїх діях реальним станом речей, спиратися на факти при прийнятті рішень та прораховувати різні варіанти розвитку подій.

 

Не варто вважати, що відкриття нового бізнесу або втілення інноваційних ідей — це чарівна пігулка, яка сама собою приведе до успіху. Деякі винаходи, без яких ми не уявляємо свого життя, у свій час не знайшли визнання серед людей. Навіть геніальність не гарантує комерційної перемоги.

 

Можна як завгодно ставитися до Ілона Маска, але навряд чи ти будеш заперечувати, що це — неординарна людина, яка вміє ризикувати та завжди прямує за передовими технологіями. Чи навіть створює їх. Отже, до нього варто прислухатися, коли мова йде про інновації, трансформацію та діджиталізацію.

 

А за прикладами успішного впровадження інновацій не обов’язково ходити аж до Маска. Українські компанії не відстають від світових трендів: змінюються і трансформуються, впроваджують автоматизацію процесів та створюють нові цифрові продукти. Детальні кейси, які розповідають про український бізнес, можна подивитися в нашому інфографічному дослідженні. Тисни на банер та завантажуй безкоштовно:

 

Довідник підготувала контент-маркетингова агенція Top Lead за підтримки генерального партнера DTEK, партнерів AEQUO, De Novo, Raiffeisen Bank Aval. Медіапартнери: Liga.net та BusinessViews. Експертний партнер: Digital Transformation Institute.