На чому заробляє Apple: 6 графіків, які пояснюють бізнес компанії, що стала найдорожчою у світі

Apple є найуспішнішою компанією на планеті. Ще у вересні 2018 року вона коштувала більше, ніж будь-яка інша компанія — 1,1 трильйона доларів, і принесла 56 мільярдів доларів чистого прибутку за 2017-2018 фінансовий рік. І буквально за п’ять тижнів втратила 190 мільярдів вартості, бо попит на телефони знижується, а популярність сервісів не перекриває витрати.

Рекордне зростання вартості, після якого сталось велике падіння

У 2018 році після випуску iPhone XS, XS Max і XR капіталізація компанії перевищила позначку в 1 трильйон доларів — це світовий рекорд. Втім, у перші дні 2019 року капіталізація впала до 672,5 мільярдів, а зараз поступово знову зростає. Можливо, за деякий час Apple знову стане дорожчою за 1 мільярд доларів.

Та невдовзі після рекордного зростання вартості компанія засекретила дані про продажі конкретних пристроїв. Відповідно, робити точні детальні аналізи про щодо успіху тієї чи іншої моделі більше не можна буде, доведеться хіба що отримувати приблизні дані від оглядачів ринку чи якихось аналітичних агентств.

Найбільше прибутку приносить iPhone  

Хоча Apple випускає й інші пристрої, саме телефони приносять Apple найбільший дохід — 62% доходу за 2017-2018 фінансовий рік:

iPhone приніс 158 мільярдів доларів з 255

 

Але попит на нові смартфони падає

З цих двох графіків стає ясно, що успіхи Apple як бізнесу залежать від популярності iPhone. Однак ця залежність породжує проблему: продажі в цій категорії почали знижуватись вперше в історії. Споживачі відкладають купівлю нових гаджетів, оскільки нові версії телефонів все більше схожі на старі. У четвертому кварталі 2017 року світові продажі смартфонів знизилися на 5,6% до 408 мільйонів і стабілізувалися на рівні 1,5 мільярда річних. Продажі iPhone також впали.  

Цікаво, що 30 років знадобилось Apple для того, щоб досягти капіталізації у 190 мільярдів доларів. Це відбулось у 2010 році. Таку ж саму суму вона втратила у 2018 через аналітичні звіти, що спрогнозували падіння продажів iPhone у першому кварталі 2019 року.

У той час як ціна телефонів зростає

Популярність iPhone досягла піку у 2015 фінансовому році, коли компанія представила iPhone 6 з великим екраном, а в наступному році впала на 8%. З того часу продажі трохи піднялись, але, можливо, вони ніколи не повернуться до тих вершин, які були у 2015 році. Apple усвідомлює цю проблему, і у них є тільки один спосіб розв'язати цю проблему: брати більше грошей за телефон.

Завдяки успіху iPhone X, середні ціни на iPhone в цьому році піднялися. Середня вартість iPhone підскочила до 758 доларів завдяки iPhone X за 1000 доларів. Apple сподівається провернути цю ж хитрість з новою лінійкою iPhone, в якій ціна досягає 1100 доларів за iPhone XS Max з 64 гігабайтами пам'яті або 1 449 доларів з 512 ГБ. Проте, компанія зможе піднімати ціни на iPhone тільки до тих пір, поки не досягне стелі попиту.

Зростання популярності послуг компанії не перебиває фінансових втрат

Водночас популярність послуг Apple, таких як App Store, Apple Music і Apple Pay, швидко зростає: доходи від них збільшились на 31% в останньому кварталі 2017-2018 фінансового року. Але цього недостатньо, щоб компенсувати витрати, оскільки валовий прибуток неухильно падає.

 

Зараз Apple опинилася в непростій ситуації. Компанії не можна розраховувати на зростання в сегменті послуг або спиратися на реалізацію Apple Watch, Apple TV і AirPods і інших своїх продуктів, оскільки продажі в цих категоріях як і раніше становлять лише невелику частку продажів. Потрібно або знайти іншу категорію продуктів-блокбастерів, яка зможе значно підняти та без того величезний бізнес, або нові способи вичавити гроші зі зрілого ринку iPhone, ймовірно, шляхом підвищення цін.

В будь-якому випадку, фінансові показники компанії вражають. Ще жодній компанії в історії, навіть нафтовій, не вдавалось досягти таких результатів. Що вчергове підтверджує: найбільш перспективний бізнес найближчого майбутнього — не добування копалин, не вирощування зерна, а технології. І його успіхи залежать не лише від того, наскільки якісні пристрої чи послуги продає компанія, а від того, як вона вміє створювати потреби, формувати ринки під себе. простіше кажучи, переконувати людей, щоб без неї буде гірше.

via

Якщо ти хочеш знати більше про те, якою буде економіка майбутнього, залиш заявку на інфографічний довідник Visual Guide to Digital Transformation. Ми повідомимо, коли він вийде.